Annonsering på nett med Adwords

Annonsering på nett med Adwords

 

Annonsering på nett med Adwords

I dag finnes det et hav av muligheter for enkeltpersoner og bedrifter med ambisjoner. En lang rekke ulike typer forretningsmodeller er tilgjengelig på markedet, og mange av disse er knyttet tett opp mot det som foregår på Internett. Men for å få suksess med salg på Internett er det viktig å ha stålkontroll i alle ledd av annonseringen.

Jeg vil gi et lite råd som kan spare deg for både penger og hodebry. Forhåpentligvis vil du da enklere kunne bevege deg inn på den omfattende og strukturelle oppbyggingen av online synlighet for bedriften din.

Når du går i dybden av Internett-annonsering som et fag, vil du oppdage at ekspertene er enig i mange ting - og en av disse tingene er at synlighet på Internett faktisk er en naturlig utvidelse av mer tradisjonell kringkasting. Tradisjonelt sett er kringkasteren en TV-kanal eller en radiostasjon, og disse har en god del til felles med alle slags typer forretningsmodeller på Internett.

De 3 strategiene

Den egentlige kringkasteren i dag er de folkene som eier sine egne nettsted, enten det er snakk om en bedrift eller privatpersoner. I den forbindelse, når det kommer til annonsering, kan nettsiden bli funnet av potensielle kunder ved at du tar i bruk ulike strategier:

  1. Publiserer innhold som er tilgjengelig for alle uten at det koster noe.
  2. Yter visse "gratis" tjenester.
  3. Betaler for annonser (som kan gjøres på mange forskjellige måter).

Når det gjelder betalt annonseplassering, så er dette en typiske strategi blant de mest vellykkede nettsted i dag - og for den typen online synlighet brukes det i mange tilfeller noe som kalles Adwords. Dette er Google sitt eget annonseringstjeneste. Riktig utført, så kan dette generere en stor inntektskilde for et nettsted.

Du kan godt si at nettstedets eier har overtatt (og rått utnyttet) posisjonen og styrken til TV- og radiostasjonene, de som historisk sett har vært kringkasteren med all makt. Ikke nå lenger. Din lokale bedrift kan skaffe seg den oppmerksomheten du trenger for å selge mer enn noensinne.

Til syvende og sist, så fungerer forretningsmodellen din best når nettstedet ditt bruker ulike former for synlighet på nett, slik at du får et høyt antall besøk av kundekandidater. Akkurat som seere eller lyttere i tradisjonell kringkasting (TV/radio), blir antallet personer som besøker et nettsted konvertert til inntekt når jeg annonserer på rett måte.

Selv om mange lokale bedrifter fremdeles sitter på gjerdet, så kan jeg garantere at annonsering på Internett (gjerne med Adwords) ikke er en døgnflue.

Rådet mitt (som kan spare deg for en del hodebry og unødvendig bruk av penger på "feil" annonseplattformer), er at du gjør en analyse for å se om det er riktig å inkluderer Google Adwords som en del av forretningsmodellen din. Dette kan være en av faktorene som forenkler oppbyggingen av synligheten din på Internett - for du slipper nemlig å vente på å rangere naturlig i søkemotorene.

Konklusjon

All synlighet krever nemlig bare litt kreativitet, og ligger kun noen tastetrykk unna. Hva om du viste det du selger til tusen personer som aktivt søker etter det du selger, allerede i morgen? For deg som vil ha en gratis analyse av bedriften sin, og dens potensial på Internett, kan ta kontakt med undertegnede, og kanskje (slik som den siste kampanjen min) oppleve 1000% avkastning på annonseringen sin.

-Thomas Aagesen

JA, JEG VIL HA HJELP AV THOMAS 

 

Publisert
Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.