Leie en adwords ekspert

Bør du leie inn en ekspert på Google AdWords? 


Bør du egentlig leie inn en ekspert på Google AdWords?

Det er nemlig ikke sikkert AdWords er det riktige valget for deg og din bedrift. I rollen din, enten du er eier av en bedrift, daglig leder eller salgsjef, så er du nok stadig på utkikk etter å lokke til deg flere kunder...

Kanskje du allerede har etablert en online tilstedeværelse for virksomheten din, og lurer på om du skal ta i bruk Google AdWords for at flere potensielle kunder skal besøke bedriftens nettside. Er det da riktig av deg å leie inn en AdWords ekspert til å gjøre denne jobben?

Hva er en AdWords ekspert?

Jeg definerer en AdWords ekspert som en person som enten har en offisiell sertifisering fra Google, eller årevis av erfaring og suksess på annonseplattformen - aller helst begge deler. Det er ikke gitt at en sertifisering gjør deg til ekspert. Mange har nemlig AdWords sertifisering, mens langt fra alle har suksess og høy avkastning i annonsene sine.

Google har et pedagogisk program for sertifisering, som kan forvandle omtrent hvem som helst til en "ekspert" innen kampanjeutvikling og implementering av AdWords. Du kan ta sertifiseringen eller finne sertifiserte eksperter hos Google veldig enkelt på deres partner nettsider. GründerMedia er per dags dato ikke en offisiell Google partner, og undertegnede har foreløpig ikke sertifisert seg, men har til gjengjeld mange års erfaring.

Når tid er det riktig å leie inn en ekspert?

Det å leie ekspert hjelp (uansett fagfelt) betyr at du betaler en profesjonell for å utføre visse tjenester. Men du er kanskje bekymret for bunnlinjen din, og foreløpig litt motvillig når det kommer til bruk av penger på en AdWords ekspert? Det er helt normalt.

I dagens markedet er mange veletablerte bedrifter bekymret for bunnlinjen. Mange bedrifter er forvirret i forhold til alt dette som handler om lønnsomhet i en online tilstedeværelse. At det er skummelt å overlate deler av budsjettet til en ekspert i et fagfelt du ikke forstår noenting av er helt naturlig.

Jeg kan ikke råde deg til annet enn å bare hoppe ut i det. Ikke dypp tåen, det vil nemlig ikke gi deg suksess med AdWords. De fleste som ansetter eller leier inn en erfaren ekspert på AdWords annonsering, konkluderer på sikt med at pengene som brukes i prosessen er en veldig solid investering.

De fleste bedrifter har rett og slett ikke tid til å fokusere på utvikling og opprettholdelse av AdWords-kampanjer over tid. Hvis du har tid til å sertifisere deg, og bruke mye tid hver dag på testing, feiling og drifting av annonsekampanjer, så er det helt supert. Da trenger du ikke en AdWords ekspert. Men de aller fleste bedrifter ikke har tid til å styre med annet enn primærdriften, og da kan det å hente inn en ekspert på AdWords være et veldig smart valg.

Konklusjon

Mitt mål i GründerMedia er å sørge for at lokale bedrifter får flere kunder og mer salg, og da kan AdWords være en del av metodene for å få det til. Etter en analyse kan jeg si om AdWords er den beste plattformen for din bedrift, eller om andre steder er mer aktuelle å bruke i annonseringen din - slik som Facebook Ads.

Uansett plattform, så blir min jobb å finne fram til innovative og kreative måter som utvider og forbedrer satsingen din - enten det er på Google AdWords eller Facebook Ads. Når du leier meg inn som din ekspert, betyr det at jeg skaffer kontroll på hva som fungerer (og hva som ikke fungerer) når det gjelder annonsekampanjene dine.

Resultatet er da at jeg kontinuerlig fyller opp salgstrakten din med potensielle kunder, som gjennom en sirlig oppsatt markedsføringplan konverterer besøk på nettsiden til kroner og øre på bankkontoen din.

-Thomas Aagesen

adwords ekspert
Publisert
Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.